bikingadventure

Direktlänk till inlägg 11 september 2012

Första inlägget!

Av Nathalie Nilsson - 11 september 2012 20:00

Hej på er,


Idén med den här bloggen var att ta med er på min resa. Tanken är att mina nära och kära, samt intresserade ska kunna följa oss på vår resa från Sverige med mål i södra Spanien på cykel. Hur det kommer sig att vi väljer att cykla över 400 mil istället för att ta flyget beror på olika saker. Vi båda har varit aktiva fotbollsspelare och intresserade av idrott överhuvudtaget.  Skillnaden är att Inte växt upp med en friluftsfamilj där varje lov spenderats ute i naturen någonstans i Europa for att slippa det hektiska livet i Holland där hon bodde tills hon var 15. Bland annat spenderades loven på cykel vilket gör att hon har mer erfarenhet än mig.


Jag tog studenten i  våras och precis som alla andra är man spänd inför framtiden. Vad ska jag göra? Resa, studera eller arbeta? Våra planer på att cykla genom Europa påbörjades i februari, några månader efter att Inte och hennes syskon cyklade från Basel i Schweiz till Venedig i Italien. Kommentarer som ”Cykla till Spanien?” ”Flyget tar ju bara 2 timmar!” ”Stackars era rumpor!” fick jag höra i början. Eftersom jag inte har gjort något liknande tidigare började jag tvivla lite på om jag skulle klara det, samtidigt som jag aldrig riktigt förstod vad jag gav mig in i. Det blir nog bra tänkte jag eftersom studier och arbete inte lockade till hösten.


Men nu efter att ha kommit fram till Holland efter 10 dagars cykling genom Sverige och Tyskland är jag så glad för att jag gör det här, mest tack vare Inte som hela tiden varit positiv. Jag lovar att varken bil, buss, tåg eller flyg kan jämföra sig med den upplevelse man får när man cyklar. Hur man ser naturen förändra sig på vägen, hur nära man kommer människor genom att fråga efter vägen eller tältplats. Man uppskattar även mat och sömn på ett helt annat sätt efter att ha cyklat 80 km varje dag, det är underbart:) 


Varför jag inte bloggat tidigare beror på att vi inte har någon dator med oss, samt att jag inte ville sätta någon press på mig innan jag visste om cykling var något för mig. Men efter att ha kommit fram till det vill jag börja dela med mig av våra upplevelser och förhoppningsvis inspirera andra till att göra något liknande för att ta del av livets underbara sidor som annars inte visar sig på samma sätt.


Varsågoda att ta del av vår resa,
Nathalie

 
 
Ingen bild

Faster Vonns

11 september 2012 21:36

Det ska bli så härligt att få följa er resa! / kram kram

 
Ingen bild

Marie

14 september 2012 21:01

Kul att läsa om er färd. Vi är med er längs vägen! Marie, Jocke, Ella & Lukas

 
Ingen bild

Alservicearnanepc

19 september 2012 21:51

Så härligt att Du börjat blogga! Vi ser fram emot att följa med på
ER FANTASTISKA RESA!!!!!
NI är bara BÄST
MASSOR AV KRAMAR

Nathalie Nilsson

19 september 2012 22:42

Vad kul att ni foljer oss!! Tack for all uppmuntran och glada halsningar:)))
Vi tanker pa er valdigt mycket, hoppas ni har det bra hemma i Boda!

Pussar och kramar i masssoor!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Nilsson - 1 december 2012 12:04

En morgon när vi precis hade börjat ga parkerar en man lite längre fram pa vägen och det sag ut som att han inväntade oss. Det var precis vad han gjorde, han ville nämligen intervjua oss och fraga olika saker. Nu nagra veckor senare fick vi dessa bil...

Av Nathalie Nilsson - 30 november 2012 22:42

Var vistelse här i Barcelona börjar lida mot sitt slut, imorgon tar vi flyget till Teneriffa. Vi har haft mysiga och roliga dagar i storstaden. Träffat härliga människor pa hostlet vi bott pa och utforskat den vackra kuststaden. Kul att se lite folk ...

Av Nathalie Nilsson - 27 november 2012 13:49

Ännu en tid har gatt da vi har befunnit oss pa Santiagoleden. Vi har upplevt regn och lite mer regn men även träffat underbara människor och vi kan väl säga att under den har etappen har vi tillägnat mer tid pa olika platser än tide...

Av Nathalie Nilsson - 8 november 2012 16:44

"Vägen visar sig framför oss i alla möjliga formerFälten och skogarna lerLöv har lagt sig i stora mängder och döljer det vi inte vetLandskapet räcker langtSedan kommer bergOch därefter flerJag njuter av den vida utsikten medan jag undrar vad som finn...

Av Nathalie Nilsson - 18 oktober 2012 18:40

Dagarna har gatt fort sedan jag bloggade sist. Vi ar fortfarande kvar i byn Saizy, har i Frankrikes mitt. Tanken var att vi skulle stanna en vecka och sedan fortsatta var cykling men det har blivit andrade planer. The days have gone fast since I...

Presentation


Dags för nytt äventyr, denna gång i Norge och jobb på Kviknes hotel vid landets största fjord, Sognefjorden.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards