bikingadventure

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Käk och sömn är rysligt viktigt!!!

Av Nathalie Nilsson - 23 september 2012 19:00

I skrivande stund befinner vi oss fortfarande i Holland hos Intes pappa. Planen var att fortsatta var cykling i mandags men vara kroppar var inte redo for det. Nar man tar sig fram pa cykel fokuserar man sig garna mer pa malet an sjalva cyklingen, speciellt nar malet ligger nagra tusen kilometer bort. Eller atminstone har jag erfarit det efter vara tva forsta veckor. Spanien, Spanien, Spanien...jag vill till Spanien! 


Eller jag ar nog san med det mesta, jag har ganska svart for att bara chilla och ta det som det kommer, helst vill jag veta hur precis allting ska bli. Dock fungerar det inte sa nar man cyklar eller overhuvudtaget reser for den delen. Det kan alltid handa nagot oforutspatt bade negativt och positivt. Till exempel kan taget ga sonder, cykeln fa punka eller man rakar ut for en olycka. Eller som nar vi letade efter camping en kvall i Holland, det borjade bli morkt nar vi fick det konstaterat for oss att den inte ens existerade. Da fragade vi en man om vi kunde talta nagonstans och vips sa ringde han en granne som tog emot oss och erbjod oss ett stort hus att sova i over natten. 


Relax, taaaake it eeasyy!

 



Vi har varit ivag i en manad och man lar sig sa mycket om sig sjalv och andra nar man hela tiden befinner sig i nya och olika omgivningar. Bara att cykla en vecka i Sverige eller Tyskland som man kanske tanker inte ar nagot speciellt racker! Genom att upptacka nya saker i varlden ger en nya perspektiv pa saker och ting. Att man kan kanna sig som hemma efter nagra timmar hos framlingar, hur andra personers vardagar ser ut och vad man kan lara av varandra. 


Cykling ar kravande och inte sarskilt socialt under stora delar, man sitter i samma stallning hela dagarna och man vet aldrig nar det kommer en backe eller supermarket. Som nyborjare ar inte bara cyklingen nagot nytt utan aven alla timmar man spenderar genom att pendla med benen, runt och runt, om och om igen. Man har mycket tid for att tanka och rytmen ar valdigt viktig att balansera mellan fart, mat och somn. Efter nagon vecka blir det ens vardag och det var inte forran vi kom till Nijemegen som jag forstod hur mycket jag tyckte om det, nar "pavag-vardagen" byttes ut mot "hemma-vardagen". Fast nar man cyklat ett tag behover man varva ner genom att sova, ata och gora absolut ingenting. Utomhusaktivitet och 70-110 km cykling per dag nar man som vi precis har borjat kraver mycket energi, mycket mer an vad jag trodde. 


  Det var ett spackat besoksschema vi hade forra veckan som vi planerat att stanna i Holland. Det blev helt enkelt for mycket pa en gang, massa nya intryck och samtal (pa ett annat sprak for mig) ar kravande. Kroppen tog ut sin ratt och vi blev sjuka de sista dagarna. Vi bestamde oss da istallet for att ta en vecka till for att bara ladda batterierna. Jag har insett att cyklingen ar precis lika vardefull som malet, om inte mer. Planen, (som alltid kan andras) ar att fortsatta cykla imorgon vidare mot Belgien.


Vi tar dagen som den kommer :)

 

     



Vi har ju som sagt ingen dator med oss sa det kommer formodligen att droja ett tag innan ni hor nagot fran oss igen.

Time will tell.

Till dess vill jag skanka en massa kramar till mina nara och kara dar hemma!   

Och till er andra en   for att ni vill folja vart aventyr!

 

 






 
 
Ia

Ia

25 september 2012 06:48

Åååå ni är så sjukt grymma, blir både imponerad och avundsjuk när jag läser och ser alla bilder. Massor med lycka till på resten av resan, kommer följa er här och drömma att jag e där :) kram kram

http://Cindyfucknrella.se

 
Ingen bild

Allservicearna

5 oktober 2012 18:29

Hoppas fortsättningen varit spännande! Och att vinden mojnade lr att ni haft medvind. Vi är nyfikna på vad ni tycker om Frankrike. Grymt god mat. Kramar i massor:-(:-Q:O:-*

 
Ingen bild

Kim

5 oktober 2012 19:39

Jag saknar er två väldigt mycket, men det är så fint att tänka på er två någonstans långt borta i Frankrike. Nu verkar ha det väldigt fint och det gör mig glad som faaaan:)

Jävligt många kramar! Och pussar såklart:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Nilsson - 1 december 2012 12:04

En morgon när vi precis hade börjat ga parkerar en man lite längre fram pa vägen och det sag ut som att han inväntade oss. Det var precis vad han gjorde, han ville nämligen intervjua oss och fraga olika saker. Nu nagra veckor senare fick vi dessa bil...

Av Nathalie Nilsson - 30 november 2012 22:42

Var vistelse här i Barcelona börjar lida mot sitt slut, imorgon tar vi flyget till Teneriffa. Vi har haft mysiga och roliga dagar i storstaden. Träffat härliga människor pa hostlet vi bott pa och utforskat den vackra kuststaden. Kul att se lite folk ...

Av Nathalie Nilsson - 27 november 2012 13:49

Ännu en tid har gatt da vi har befunnit oss pa Santiagoleden. Vi har upplevt regn och lite mer regn men även träffat underbara människor och vi kan väl säga att under den har etappen har vi tillägnat mer tid pa olika platser än tide...

Av Nathalie Nilsson - 8 november 2012 16:44

"Vägen visar sig framför oss i alla möjliga formerFälten och skogarna lerLöv har lagt sig i stora mängder och döljer det vi inte vetLandskapet räcker langtSedan kommer bergOch därefter flerJag njuter av den vida utsikten medan jag undrar vad som finn...

Av Nathalie Nilsson - 18 oktober 2012 18:40

Dagarna har gatt fort sedan jag bloggade sist. Vi ar fortfarande kvar i byn Saizy, har i Frankrikes mitt. Tanken var att vi skulle stanna en vecka och sedan fortsatta var cykling men det har blivit andrade planer. The days have gone fast since I...

Presentation


Dags för nytt äventyr, denna gång i Norge och jobb på Kviknes hotel vid landets största fjord, Sognefjorden.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards