bikingadventure

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Skrattanfall skrämmer småländska skogar, men smålandska skogar skrämmer inte mig!

Av Nathalie Nilsson - 18 september 2012 19:03

Med en försening på ca 5 timmar började vår resa bra. Det var den 20 aug 2012 som vi äntligen lämnade Abodas vackra klint. Efter en knapp femhundra meters lång färd öppnade sig himlen för att kissa ner på oss, det var då jag skrämde allting omkring mig med ett spontant skrattanfall. När jag efter ett antal minuter lyckades hämta mig en aning förklarade jag detta med "VAFAN HÅLLER JAG PÅ MED, CYKLA TILL SPANIEN!? VAD TÄNKER JAG MED?!?" För att sedan starta en andra halvleks skrattanfall...

 

       


Med stor glädje påbörjade jag alltså resan. Smålandskogarna byttes ut mot Blekingebackar som i sin tur avlöstes av platta skånska fält. Vi fick bevittna ett tyskt ungt par på cykel utan växlar med liggunderlaget oskyddat hängandes på pakethållaren vilket fick oss att undra hur de hade upplevt Blekingebackarna och hur de sov om nätterna med tanke på regnet som tittade fram ett flertal gånger under dagarna. 

 

 


En av campingplatserna


   


 


En cool uggla flög förbi

 

 

Gott med mat



I Sverige valde vi att utforska våra fina campingar i det tidiga stadiet av vår resa men började även lite smått med att fråga om sovplats hos potentiella nattvärdar. Helst människor som är ute i trädgården och ler mot oss när vi kommer på cykeln. Det är allra bäst när de beundrar oss för vårt påhitt och skänker matliga gåvor:-) Vi har trevliga svenska bönder vi! 


 

Hos trevliga bönder:)

 

   

 

   


Fin plats nere vid södra kusten, Nybrostrand

 

       

 

Det var behövligt med en vilodag på färjan som tog 8 timmar. Vi njöt i solen uppe på båtens däck där havet omfamnade oss, första delen av vår resa var genomförd!

 

 

Antligen fick Inte vara med på bild! Jag får ju aldrig låna kameran!! Hehe   

 

Vår färd i Sverige med start i Aboda tog oss tre hela dagar och två halva innan vi var framme i Trelleborg där vi skulle ta färjan till Travemünde i Tyskland. Sträckan blev 380 km.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Nilsson - 1 december 2012 12:04

En morgon när vi precis hade börjat ga parkerar en man lite längre fram pa vägen och det sag ut som att han inväntade oss. Det var precis vad han gjorde, han ville nämligen intervjua oss och fraga olika saker. Nu nagra veckor senare fick vi dessa bil...

Av Nathalie Nilsson - 30 november 2012 22:42

Var vistelse här i Barcelona börjar lida mot sitt slut, imorgon tar vi flyget till Teneriffa. Vi har haft mysiga och roliga dagar i storstaden. Träffat härliga människor pa hostlet vi bott pa och utforskat den vackra kuststaden. Kul att se lite folk ...

Av Nathalie Nilsson - 27 november 2012 13:49

Ännu en tid har gatt da vi har befunnit oss pa Santiagoleden. Vi har upplevt regn och lite mer regn men även träffat underbara människor och vi kan väl säga att under den har etappen har vi tillägnat mer tid pa olika platser än tide...

Av Nathalie Nilsson - 8 november 2012 16:44

"Vägen visar sig framför oss i alla möjliga formerFälten och skogarna lerLöv har lagt sig i stora mängder och döljer det vi inte vetLandskapet räcker langtSedan kommer bergOch därefter flerJag njuter av den vida utsikten medan jag undrar vad som finn...

Av Nathalie Nilsson - 18 oktober 2012 18:40

Dagarna har gatt fort sedan jag bloggade sist. Vi ar fortfarande kvar i byn Saizy, har i Frankrikes mitt. Tanken var att vi skulle stanna en vecka och sedan fortsatta var cykling men det har blivit andrade planer. The days have gone fast since I...

Presentation


Dags för nytt äventyr, denna gång i Norge och jobb på Kviknes hotel vid landets största fjord, Sognefjorden.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards